Hoe een nieuwe website bijdroeg aan €7M funding en 200% meer investor leads
Series B funding. De website speelde een belangrijke rol.
Een schaalbare website en snelle time to market.
Stijging van kwalitatieve investeerdersleads.

“We zijn ontzettend blij met het resultaat. De website ziet er niet alleen mooi uit, maar werkt ook écht: elke week krijgen we nieuwe aanvragen binnen.”
Over BlinkLab
BlinkLab Ltd is in 2021 opgericht als spin-off van Princeton University door een team van neurowetenschappers. Blinklab ontwikkelt innovatieve, AI-gedreven diagnostiek voor neuroontwikkelingsstoornissen zoals autisme (ASS) en ADHD.
Het belangrijkste product is een smartphone-app die vroege tekenen van autisme bij jonge kinderen betrouwbaar en laagdrempelig detecteert.
In 2024 ging BlinkLab naar de Australische beurs (ASX) onder ticker BB1. De eerste Nederlandse startup die dat jaar een notering op de ASX behaalde.
Details

De uitdaging
De vorige website voldeed niet meer: de boodschap was te technisch voor gezinnen, niet overtuigend voor investeerders en miste structuur voor clinici. Na de recente beursgang van Blinklab was het tijd voor een nieuwe website. De grootste uitdaging was om drie verschillende doelgroepen tegelijk aan te spreken.
De site moest vriendelijk en toegankelijk zijn voor gezinnen die met hun kinderen willen deelnemen aan onderzoek, maar ook een professionele, zakelijke uitstraling hebben om investeerders vertrouwen te geven in BlinkLab als een slimme en betrouwbare investering. Daarnaast moest het design klinisch onderzoekers overtuigen van de wetenschappelijke waarde en effectiviteit.

Een overzichtelijk proces
De OF-B2B Marketing Fundament Website is ons productized framework om B2B-bedrijven een website te geven die niet alleen mooi is, maar zakelijk resultaat oplevert. Het is gebouwd als strategisch fundament voor al je marketingactiviteiten: SEO, campagnes, sales enablement, thought leadership en leadgeneratie.
Strategie
We begonnen met een marktanalyse om de belangrijkste concurrenten en stakeholders in kaart te brengen. Vervolgens definieerden we de doelgroepen, ontwikkelden we brand persona’s en brachten we hun behoeften, barrières en drijfveren scherp in beeld. Zo legden we een strategisch fundament voor alle vervolgstappen.
Webdesign
Op basis van de strategie startten we met het designproces. We verzamelden alle bestaande visuele elementen, zoals het logo en kleurenpalet, en verwerkten deze in een nieuw ontwerp met een consistente merkuitstraling.
Daarna werkten we de informatiestructuur uit, schreven de content en ontwikkelden wireframes. Na een snelle feedbackronde met het managementteam van BlinkLab, konden we doorpakken naar het webdesign. Binnen twee weken stond er een gloednieuw webdesign klaar inclusief design system.
Webflow Development
Na goedkeuring van het webdesign door de Board of Advisors, zijn we direct gestart met de development in Webflow. Binnen twee weken bouwden we een Webflow website: supersnel, schaalbaar én eenvoudig te beheren.
Online Groei
Ook na livegang zijn we betrokken gebleven. We ondersteunen BlinkLab bij internationale campagnes rondom klinische studies, optimaliseren op zichtbaarheid en conversie, en denken actief mee over doorontwikkeling van de website. Sinds de lancering ziet BlinkLab een toename van 200% in kwalitatieve aanvragen, met name van investeerders en klinische instellingen.

Resultaten
€7M
Series B fuding. De website speelde een belangrijke rol in Series B funding.
4 Weeks
Van kick-off tot livegang: een schaalbare website en snelle time to market.
200%+
Stijging van kwalitatieve investeerdersleads sinds lancering van de website.

