Samenwerken?
Close
Menu

Learn more

Eeuwenoude glashandel, all set voor de toekomst.

56 → 90+

Speedscore voor de homepagina, en 90+ voor alle andere pagina's

28%

Stijging in klantinteracties via de website

100%

SEO-waarde overgezet van de oude Wordpress omgeving naar Webflow

Heuvelglas

“Als je op zoek bent naar een partner die meedenkt, proactief is en echt naast je gaat zitten, dan moet je met de jongens van Overflow in zee.”

Over Heuvelglas

Gegoten in traditie. Gevormd door innovatie.

Zo luidt de slogan van Heuvelglas. Met een sterk netwerk van meer dan 40 Europese leveranciers, ruime voorraad vlakglas, en maatwerkoplossingen voor grootschalige nieuwbouw- en renovatieprojecten, positioneert Van den Heuvel Glas zich als hét regionale kenniscentrum op het gebied van glas. Heuvelglas
 Toen Van den Heuvel Glas de wens uitsprak voor een nieuwe website en branding, kregen wij de opdracht om hun rijke historie, expertise en servicegerichtheid modern en overtuigend vorm te geven.

Details

Sector
Glasgroothandel
Projectduur
8 weken
Jaar
2024
Fase
MKB
Bedrijfsgrootte
15+

De uitdaging

Van den Heuvel Glas wilde een website die hun positie als betrouwbare glasgroothandel beter weerspiegelt. De bestaande website en identiteit vertelde onvoldoende het verhaal van hun rijke historie, hun onafhankelijke marktpositie en het brede assortiment waarmee ze zowel kleine glaszetters als grote bouwprojecten bedienen. De uitdaging lag in het moderniseren van het merk zonder de vertrouwde identiteit te verliezen, en dit te vertalen naar een website die overzicht, geloofwaardigheid en expertise uitstraalt.

De overflow aanpak

Een overzichtelijk proces

De OF-B2B Marketing Fundament Website is ons productized framework om B2B-bedrijven een website te geven die niet alleen mooi is, maar zakelijk resultaat oplevert. Het is gebouwd als strategisch fundament voor al je marketingactiviteiten: SEO, campagnes, sales enablement, thought leadership en leadgeneratie.

Fase 1

Strategie

We startten het project met een grondige verkenning van de glasmarkt, de concurrentie en de doelgroep van Van den Heuvelglas. Daarbij doken we ook in hun rijke historie, die teruggaat tot 1921. Een belangrijk element dat hun autoriteit en betrouwbaarheid onderbouwt.

Samen met het team organiseerden we een strategische sessie om de kern van de bedrijfsidentiteit scherp te krijgen. Op basis hiervan ontwikkelden we een merkstrategie, heldere messaging en een visuele richting die aansloot bij zowel het verleden als de ambities van het bedrijf.

Fase 2

Webdesign

Met de aangescherpte merkidentiteit en marktinzichten creëerden we een webdesign dat de stevige reputatie van Van den Heuvelglas direct voelbaar maakt. Door een modern en authentiek design en subtiele animaties onderscheidt het merk zich als een ervaren en betrouwbare speler. Niet zomaar één van de vele glasgroothandels, maar een gevestigde naam met een professionele uitstraling.

Fase 3

Webflow Development

Webflow DevelopmentNa akkoord op het ontwerp bouwden we de website volledig in Webflow. Interacties en micro-animaties versterken de gebruikservaring en benadrukken het premium karakter van het merk.

Alle pagina’s zijn geoptimaliseerd voor snelheid, consistentie en beheerbaarheid, zodat het team van Van den Heuvelglas eenvoudig kan doorgroeien met de website.

Resultaten

01

56 → 90+

Speedscore voor de homepagina, en 90+ voor alle andere pagina's

02

28%

Stijging in klantinteracties via de website

03

100%

Van de SEO-waarde overgezet van de oude Wordpress omgeving naar Webflow

Heuvelglas

“Als je op zoek bent naar een partner die meedenkt, proactief is en echt naast je gaat zitten, dan moet je met de jongens van Overflow in zee.”

“Als je op zoek bent naar een partner die meedenkt, proactief is en echt naast je gaat zitten, dan moet je met de jongens van Overflow in zee.”

Martijn Ramekers
Directeur Heuvelglas

Een duurzame samenwerking begint met een goed gesprek.

Plan een gesprek
Plan een gesprek
0:00